Jørn gennemgår en god vejrtækningsøvelse, som du kan bruge til at få ro i en hektisk hverdag.

Tag det første skridt mod dine mål! For dig som med et målsætning om at blive sundere og give din livskvalitet et boost: På www.bookanaut.com finder trænere, undervisere eller behandlere, der alle kan hjælpe dig til en bedre hverdag. #sport #sundhed #levlivettildetfulde. Er du træner, behandler eller underviser: Bliv en del af BOOKANAUT – et gratis bookingsystem til dig, som gerne vil hjælpe danskerne til at blive sundere.

Du kender det sikkert. Du har travlt. For travlt. Du har travlt på arbejdet, du har travlt hjemme, og måske har du for travlt til at slappe af. Nogle gange glemmer vi bare at stoppe op. Det kan i værste tilfælde føre til stress. Og der ønsker ingen at ende. Det er en hård kamp for mange at vende tilbage efter stress.

Yoga øvelserne kan hjælpe til at forebygge og lindre stresssymptomer, og yoga øvelser kan frigøre spændinger i kroppen og sindet.

Du kan bruge vejrtrækningsøvelser i din hverdag for at få det bedre – både fysisk og mentalt.

Øvelsen: Sæt dig i skrædderstilling på gulvet, evt. på en yogamåtte, og lyt til din naturlige spontane vejrtrækning. Du skal sidde og bemærke, at maven har bevægelse ved ribbenene og brystbenet. Ved indåndingerne mærker du, at maven hæver sig, ribbenene udvider sig, og kraveben og brystben løftes. Ved udånding mærker du, at maven sænkes, ribbenene trækker sig sammen, og kravene og bryst falder på plads. Blot ved at gøre det et par gange dagligt vil gøre en forskel, og du vil mærke en forskel i kroppen.

Med opmærksomhed på din vejrtrækning har du stor mulighed for at ændre på din velvære generelt. Det er blot vigtig, at du gentager de viste yoga øvelser – gerne dagligt.

Læs mere om vejrtrækningsøvelser:

Bliv inspireret til andre øvelser eller nye træningsformer:

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here