Træning med temaet: ”Intensitet og Variation”

Intensitet:
Jeg forsøger at være meget effektiv – har kun tid til at træne 30 min.
Variation i intensitet med bl.a. intervaller.
Vil gerne træne kredsløbstræning, hvor jeg ligge på eller over ”snakkegrænsen” på borgskalen.
Jeg ønsker, at teste borgskalaen i forhold til de præcise puls-tal undervejs.

Variation:
Variation, at det er både styrketræning (anaerob træning) og kredsløbstræning (aerob træning).
Variation, da det er både funktionel styrketræning og styrketræning i maskiner.
Variation i intensitet.
Variation i kredsløbstræning, da det er både crosstrainer, roning og cykel.
Variation i opvarmningen.

Program
7 min Opvarmning
9 min. Styrketræning i maskine – både eksplosiv styrke og max.styrke (løfter til udmattelse)
5 min Funktionel styrketræning med medicinbold
11 min Kredsløbstræning.
– Roning, 500 meter på tid.
– Interval 30-30 på crosstrainer og cykel.
– HIT-træning (20 sek. max). Fra udsendelsen ”Sandheden om motion”
2 min Nedvarme, ”klappe sig selv på skulder”, planlagt næste træning. Vasket hænder. Drukket vand.
Vil spise inden for den næste halve time og drikke fortsat.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here