Kasper giver dig 200 kg squat!
Du kan følge Kasper på instagram @kaspermyrenriis

Hvorfor er squat godt?
Squat er fantastisk godt af to årsager.

Du træner næsten hele kroppen med øvelsen.
Du sætter væksthormoner i gang i din krop, som fungerer som et naturlige anabolske sterioder.
Når du squatter rigtigt, træner du ikke bare de store lårmuskler forrest på benet. Du træner armene, fordi de bruges til at stabilisere vægtstangen på din ryg. Du træner din ryg, fordi den hjælper med løfte vægten. Du træner dine hasemuskler og dine baller, hvis du kommer langt nok ned. Og du træner dine lægmuskler. Men du træner faktisk også din mave ekstremt meget og din lænd. Hele din core, altså din kerne omkring maven og ryggen bruges til at stabilisere din krop under squat. Og din kerne skal arbejde ekstremt hårdt for at følge med de tunge kilo. Det sætter også din forbrænding op, fordi din krop tilpasser sig til at løfte de tunge vægte i lang tid efter, du har trænet. Læs hvorfor du skal squatte med vægtstang i stedet for en maskine her.

Squat træner de store muskelgrupper i ryggen, i benene og selvfølgelig gluteus maximus – ballerne. Når du træner disse store muskelgrupper med så intens en øvelse som squat, viser undersøgelser, at den mandlige krop frigiver ekstra meget testosteron. Det bliver du ikke kun mere mand af, du får også større muskler! Mange superbodybuildere pumper sig selv med testosteron for at få så store muskler som muligt. Ofte vil du læse på nettet, at squat og dødløft er med til din krop releaser growth hormone – det er den samme testosteron-proces, der bliver henvist til.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here