Lær at lave De 5 Tibetanere. Har du 12 minutter om dagen til at passe på din krop og nervesystem? Længere tager det ikke at lave De 5 Tibetanere, som er en serie af yogaøvelser, der giver hele kroppen et workout, og som virker på endokrine kirtler og nervesystemet. Ved reglmæssig praksis ved du opleve at få mere ro, indra klarhed, overskud og balance i hverdagen.

De fem Tibetanere kan laves af både børn og voksne, og det er en oplagt mulighed for hele familien, at starte dagen med at lave disse øvelser, som det første om morgenen.

De fem Tibetanere stammer fra et munkekloster i Tibet, og munkene i dette kloster havde en bemærkelsesværdig evne til at holde sig unge.

I denne video Tuner vi ind med mantra ONG NAMO GURU DEV NAMO og ud med mantra SAT NAM, som stammer fra Kundalini Yoga som undervist af Yogi Bhajan. De fem Tibetanere kan bruges som opvarmning i Kundalini Yoga.

Undlad at spise et større måltid op til 3 timer før du laver yoga. Øvelserne udføres bedst om morgenen før du spiser.

Når du laver yoga bør du lytte grundigt til din egen krop. Lyt til dens begrænsninger og lad være med at presse dig selv for hårdt. Øvelse gør mester, og start i det tempo og omfang der føles rigtigt for dig. Ved reglmæssig udøvelse vil du hurtigt blive istand til at gå dybere ind i strækne. Hvis du har problemer med dine led, ryg eller nakke, øre problemer eller fornyeligt har fået foretaget en operation på øjnene bør du kontakte din læge, før du begynder en yoga praksis. Undertegnede fralægger sig ethvertansvar for skader opstået ved træning til denne video.

Yogalærer Helle “Dayal Kaur” Nissen er børneyoga- og teenage-yogalærer og Aquarian Teacher level 1 i Kundalini Yoga som undervist af Yogi Bhajan uddannet fra The Karam Kriya School i London. Se mere information på YogiSpirit.dk, youtubekanalen.

Børneyoga: www.yogarollinger.dk
Yoga for alle: www.yogipirit.dk

God fornøjelse med De 5 Tibetanere!

Sat Nam
Helle “Dayal Kaur” Nissen

13 COMMENTS

  1. Hvorfor skal der dog altid knaldes et eller andet stykke rædderligt musik på yoga øvelser og andet asiatisk. Aaaaadh! det får jo en til at løbe skrigende væk – og så oven i købet her et stykke dikke, dikke dikke dak, som ligeså godt kunne være en standsemaskine på et maskinværksted. Der burde følge høreværn med. Synd når hende der Helle ellers gør det så godt. man kan ikke engang frakoble musikken, da man jo så ikke kan høre instruktionen.

  2. Thanks a lot You All.
    The music is something I put together myself in the Garage band software from apple. I know it's a bit stressfull and I intend to make it better for future videos.
    Sat Nam

  3. You look so awesome and cool in this, the White Disstar and your powerful legs really complement each other and makes you look like a "Princess – Lioness" aka "Kaur" !

    I would so like to see more of your works like this youtube – bravo! Satnam Ji
    Waheguru!

  4. Jeg har som sådan ikke noget problem med valg af musik, problemet er nærmere at musikken er for høj i til instruktionerne. For en nybegynder er det meget vigtigt at kunne høre hvad du siger, især omkring vejrtrækningsteknikker, men det bliver svært på grund af musikken..

  5. Hej tsloth66
    Tak for din kommentar, og jeg er faktisk helt enig 🙂 Problemet med musikken, er at finde noget der ikke er copyright på. På det tidspunkt hvor jeg lavede videoen gik jeg efter noget med tabla rytmer, men jeg har faktisk selv fået det på samme måde som dig, og brysder mig heller ikke om musikken. Jeg vil se på, om jeg kan finde noget andet passende og sætte på. Tak 🙂

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here